info@dannel.cz720 991 497

Dietka bez jo-jo

Děkuji za zájem

a věřím, že zde najdete minimálně inspiraci k vaší snaze omezit nadváhu.

 

                Říká se, že vše, souvisí se vším. V lékařské praxi se používá termínu „faktor X“, který označuje soubor 4 onemocnění (nadváha,cholesterol,vysoký tlak,cukrovka). Pro lékařskou praxi, však tím nejhůře zvládnutelným je právě nadváha. Snaha o snížení nadváhy, tak může souviset i s případnou poruchou zdraví a metabolismu. Příčinu nadváhy je tedy třeba hledat i v momentálním stavu zdraví a zakomponovat tento stav do postupu dietky. Toto opomenutí může být také příčinou nezdaru vašeho snažení. Dalším důležitým faktorem je velmi obtížné překonání zažitých návyků ve stravování. Každým zákazem, to nesmíš jíst, to nesmíš pít, musíš se hýbat, dáváme naší psychice velmi těžké překážky, které už v samotném začátku mohou všechnu snahu zhatit. A také to, se děje. Příkladem může být zákaz kuřákovi kouřit. To je totiž nejhorší rada jakou může dostat. Bude kouřit ještě víc. Stejně takovým, je zákaz jíst. Jíst se ovšem musí. Tělo jednoduše potřebuje cukry, tuky, bílkoviny, minerály, vitamíny, stopové prvky. Jde ovšem o to, co, kdy, jak a kolik toho sníme.

                  Pojďme tedy na vše trochu jinak. Tak trochu proti. Vy chcete zhubnout. Dovolte si představu, jaké to je, když už jste zhubli. Vypadá vaše představa třeba tak, že tedy absolvujete dietní kůru, budete lehčí o 8-10 kg a dále bude vše jako dřív? Krásná představa. Ovšem to se nikdy nestane. Zase začnete nabírat. Důležitější než vlastní dietka, je vštěpit vám do povědomí zásady, podle kterých změníte styl stravování. A to je velmi těžký úkol, na poměrně velmi dlouhou dobu. Sami asi cítíte, že cíl zhubnout, je až za cílem osvojit si určitý styl. A to je na celém hubnutí to nejtěžší. Takže, je třeba si uvědomit, že  nemůže být vaším nejbližším cílem prosté snížení váhy. Vaše spokojenost (i velmi pozvolná) se změnou stylu stravování, tedy bude možná tím nejdůležitějším aspektem, který je nutné při dietce zajistit.  V každém případě, při dietce bez jo-jo zhubnete. Aby byl tento úbytek trvalý, musí být proveden tak, aby jste se vždy cítili lépe, než před dietkou. S určitým komfortem, bez většího strádání. Bez vnitřního hlasu „ještě by jsem něco snědl“.

                Proto si teď musíme uvědomit, proč jíme. Přihlouplá otázka? Na první pohled. Naše tělo (aerobní organismus) pracuje v režimu biologických a chemických reakcí. Tyto reakce neproběhnou, chybí-li některá složka reakce. Tou složkou může být také třeba nedostatek probiotických bakterií ve střevě. Tyto jsou nezbytné pro proběhnutí biologických (převážně enzymatických) reakcí. Nebo mohou chybět  třeba důležité vitamíny. Vitamíny jako kofaktory, hrají velmi, velmi důležitou úlohu v chemických reakcích. Pokud vitamíny chybí, reakce neproběhnou. Organismus našeho těla je vybaven velmi triviálním mechanismem. Pokud tělu něco chybí, tento mechanismus nám říká:  „mám hlad“. Jednoduchý příklad?  Tak třeba budou chybět vitamíny skupiny B. Vaše vnímání se bude soustředit jen na jídlo. Vy nebudete vědět, že vám chybí vitamíny. Vy budete stále přemáhat nutkání najíst se i přesto, že už jste jedli. Pokud tedy s jídlem organismus nedostane vitaminy, které mu chybí, vysílá do mozku informaci, že to co jste snědli je sice třeba i dobré, ale stále to není ono, co přesně chce. A znáte ten pocit, ještě bych si něco dal. Možná si teď už trochu uvědomíte, proč tedy také jíte. Není to tedy jenom nám známý hlad. Pokud tedy organismus nemá, co potřebuje, hlásí, že chce jíst. Vy ale nebudete vědět, a to nikdy, co přesně chce jíst. Toto je patrné zvláště v mladém věku, kdy jedinec ve vývinu s obrovskou potřebou nejen vitamínů ale i dalších živin, dokáže sníst spoustu i nesourodých potravin najednou. Jak ale poznáme, že nám chybí vitamíny nebo probiotika a další živiny? Ukazatelem může být nejen pocit vlastního diskomfortu (třeba pocit nadýmání a únavy, snížená imunita..), ale i medicínský ukazatel kvality biochemických reakcí mezibuněčného metabolismu. Tímto ukazatelem je hladina homocisteinu. Pokud je vysoká, mezibuněčný metabolismus nepracuje správně. Chtít v této situaci aplikovat dietku, je sice možné, ale není to ideální. Nebudete dělat nic jiného, než se přemáhat, aby jste nejedli. Proto je lépe, nezačínat dietku dříve, než si „vyladíte“ biochemické zdraví. Více o biochemickém zdraví najdete také na našich stránkách.

                Dalším důležitým aspektem, který musíme vyřešit, je kyselost organismu, kterou ovšem také zvyšuje i homocistein zmíněný výše. Kyselost orientačně změříme pH papírky. A protože zvýšená kyselost způsobuje zadržování vody v organismu, je velmi účelné ji snížit na ideální hodnotu. Je třeba si uvědomit, že kyselost organismu má zásadní vliv i na celkové zdraví. Přispívá k dosti závažným zdravotním komplikacím jako artróza, dna, cukrovka, vysoký tlak a dalším civilizačním onemocněním včetně rakoviny.

Víme už tedy,

1/ do dietky, budete-li si to přát, zohledníme zdravotní stav (možná je i porada s lékařem)

2/ ujasníme si cíl (spokojenost) a přijetí cíle hlavně naší psychikou a také naším okolím (rodina, přátelé)

3/ budete-li si to přát, ujasníme si ty nejnutnější kroky k biochemickému zdraví (vy rozhodujete, které využijete)

4/ ujasníme si,  jak moc máme brát na zřetel kyselost a pokusíme se jí zvládnout

                Přijmete-li toto přípravné období, které může trvat různě dlouho (od 1 po více měsíců), vytvoříte si v organismu prostředí vhodné pro dietku bez jo-jo. Vyřešením těchto čtyř aspektů můžeme přistoupit k vlastní dietce. Dietce bez jo-jo proto, že jsme si předem zajistili podmínky k prosperitě organismu, která na naši psychiku nebude tlačit, že potřebujeme jíst. Už v tomto období ale může dojít ke snižování váhy podle principu „organismus má vše co potřebuje a nežádá si jíst“. Už v tomto období je v převaze pocit vlastního komfortu, lehkosti a spokojenosti s pocitem energie (možná začnete i sami vyhledávat pohyb), bez nutkání po jídle. A to právě potřebujeme. Nejvhodnější okamžik k zahájení vlastní dietky bez jo-jo.

Vlastní dietka je založena na 2 cyklech, které se navzájem střídají.

Jeden cyklus, naprosto bez stravy, využívá tohoto principu : dejme tělu jen to, co potřebuje a energetické nároky ať si zajistí ze svých zásob. V tomto cyklu poskytneme tedy tělu směs vlákniny (odbourá pocit hladu), minerálů, stopových prvků a vitamínů, které žádá stále pro své biochemické reakce. Energii si vezme ze svých tukových zásob. Toto období může trvat také různě dlouho. Obvykle 10 až 14 dní. Jak poznáme, kdy máme ukončit tento cyklus? Denně se váha sníží. Pak se pokles váhy zastaví. Pokud následující den váha opět neklesne, tímto dnem dokončíme první cyklus.

Druhý cyklus, se stravou, využívá tohoto principu : vyřazením sacharidů ze stravy, omezením tučných jídel, zabráníme tělu tvořit tukové zásoby. Využijeme zeleninu, ovoce, lehčí masa jako drůbeží a rybí, vejce, fermentované mléčné výrobky, rostlinné oleje nejlépe olivový či řepkový, pečivo z žitné mouky nebo špaldy, dostatek tekutin. Vyvarujeme se však brambor, těstovin, rýže a výrobků z bílé mouky. Pozor - sacharidem je také třeba škrob, obsažený v bramborách. Trvání tohoto cyklu je stejně dlouhé jako trvání prvního cyklu.

Střídáním těchto cyklů, docílíme pokaždé určitý úbytek váhy, který je nejvíce patrný na samém začátku dietky. Obvykle se tento úbytek pohybuje do 10 kg za prvních 10-14 dní dietky. Při této fázi střídání si můžete všimnout, že je vám lépe (psychicky i fyzicky) s lehčí stravou. A tělo si o to bude říkat.

Po dietce by vaše obezřetnost v jídle a potažmo zdraví, měla pokračovat v tomto smyslu :

- omezit na minimum výrobky z bílé mouky

- omezit na minimum rafinovaný cukr

- vyřadit sycené a doslazované nápoje typu coly

- omezit na minimum uzeniny

- vyřadit z jídelníčku umělá sladidla

- vyřadit z jídelníčku rafinované tuky

- s mírou kávu a alkohol

 

       Dostatek zeleniny a ovoce ve stravě zůstává stále platným dietetickým doporučením. Pitná čistá voda mezi jídly místo sycených a slazených nápojů je správná volba. Dále se můžete tedy stravovat zcela běžně. Hlídejte si kyselost organismu. Hlídejte si biochemické zdraví a minimálně jednou za rok je dobré, provést kroky k jeho podpoře a obnově. Dopřejte tělu dostatek vitaminů a antioxidantů. Podpořte svůj krevní systém vhodnými doplňky. Nad tím vším se pozastavíme, vysvětlíme, prodiskutujeme a navrhneme, co můžete a co je zbytečné. Protože vše, souvisí se vším.

Jak je dietka bez jo-jo nákladná ?

         S kvalitním produktem, který zcela nahradí stravu, se nejde dostat pod 2500 Kč a není to ani rozumné. Hrozí jo-jo. Dále potom kvalitní probiotika, kvalitní aloe, vitamíny, opravdu něco stojí. Ale vy rozhodnete co využijete. Jen na Vás záleží. Nabídnu pouze zaručené produkty německé kvality.

Pro ty, kteří nemohou tolik financí investovat, tak zde je bonus za to, že jste dočetli až sem:

        Jestli chcete co nejlevněji ovlivnit pozitivně váš metabolismus a tím i váhu, kupte si běžnou zeleninovou šťávu bez cukrů (vyzkoušejte jich několik a zvolte, která vám nejvíce sedí), a vypijte alespoň 1 dcl  15 minut před jídlem (3x denně). Zeleninovou šťávou ale zapijte také vitamíny B2,B6,B9 (kys. listová) a B12, které koupíte v každé lékárně (ovlivníte homocystein). K tomu můžete přidat lecithin na pročištění cév od cholesterolu a také Omega3 nenasycené mastné kyseliny pro opravu membrán vašich buněk (opět koupíte v lékárně). Můžete také tuto kůru doladit zinkem, hořčíkem a alespoň jedním antioxidantem, nejlépe selenem. Přitom se řiďte doporučeními, která uvádím v druhém cyklu dietky a doporučeními po skončení dietky.

Děkuji za pozornost a mějte se fajn.

 

Pro dietku bez jo-jo mne můžete kontaktovat na tel. 720991497 nebo napsat na info@dannel.cz